Изисква четене…
Ноември дойде бързо и провокиращо творческите ни сетива! Сигурни сме, че с освежаващото захлаждане всяко момиче е затънало до гуша в мисли за зимния си гардероб и за своите празнични и парти бижута. Макар и раничко, с напредването на месеците, съдържащи буквата „Р“ в името си, неминуемо започват да се прокрадват и идеите за коледни подаръци. Вие, като автори на бижута, имате огромното предимство и пълното право да се насладите и потопите в празнична еуфория няколко седмици предварително. Използвайте това време на пълни обороти, за да вдигнете скоростно продажбите на моделите си! Осигурете за клиентите си впечатляващи ръчно правени бижута, носещи заряд, естетика, символ и лично послание.
Всяка година по това време се опитваме да ви нахъсаме и заредим творчески за работа! Този път, осъзнавайки, че всеки има личен живот, семейства, деца, приятели, планове за пътувания или празненства, съветът ни ще бъде различен. Ще ви предложим трикове, с които едновременно ще увеличите продажбите си и ще можете да се отдадете на лични забавления и удоволствия. Ето как!
Отделете тези месеци от годината не толкова за обмислянето на модели с нов дизайн, колкото за това да се развихрите над добре познати и изпитани „рецепти“, да повишите производителността си и да направите умела организация за бързо действие.
Доверете се на консигнация!
В края на годината, празнично настроените клиенти на малки галерии и магазини взривяващо се увеличават, а оборотът им се умножава неколкократно. Ако предлагате бижутата си в такива, малко или много ще уцелите златната мина! Ако все още не сте започнали, не пропускайте перфектната възможност да попаднете в радара на собствениците им. За да привличат интерес, обикновено те правят ново зареждане точно по това време.
Много автори се въздържат от консигнация, защото не желаят да обвържат моделите си в дългосрочни отношения, без ясен резултат и съдба. Направете изключение в края на годината – то може да се окаже успешна стъпка! Някои галерии имат практика да вземат бижута на консигнация само краткосрочно, по време на празниците. Така можете да ограничите предлагането на вашите бижута само за месец-два.
Отваряйте широко очите си! Вижте откога съществува магазина, каква е клиентелата му, запознайте се със собственика и преценете дали можете да му имате доверие. Поинтересувайте се във форуми и дискусионни фейсбук групи дали плащат на време и връщат ли незакупените модели своевременно и в добро състояние. Достатъчно време преди празниците се свържете с подбраните галерии и попитайте дали имат нужда от модели за предстоящото зареждане. Покрай нарастващото търсене, те ще се радват на всяко ново познанство с креативен и прецизен творец. Последната новина, с която ни зарадва наша ученичка, е, че нейн модел дори е включен в рекламните материали на магазина. Това можем да оценим само като наистина неочакван и ексклузивен бонус, нали?!
Реализирайте лесно онлайн продажби!
Организирайте се! Подобрете и обновете уеб сайтовете и онлайн магазинчетата си. Отнесете се с тях така, както бихте направили с реални галерии. Обгрижете ги – свалете временно изостаналите модели и качете нови специално за празниците. Направете малък освежаващ редизайн на визията му. Насочете вниманието си към цветовата палитра, добавете празнични щрихи и закачки.
Помислете как да улесните максимално клиентите си! Например, да добавите опции като Възможност за увеличение на продуктите или Електронен калкулатор. Ако изборът на платформа не ви дава такива възможности, добавете снимки на моделите в близък план. Използвайте изображения, които ги представят под различен ъгъл или акцентират на части от тях. Осигурете подробна информация относно състава на използваните мъниста и материали в модела и неговата цена. Ако се предлага в комплект с друго бижу, в допълнение пояснете каква би била съответната му стойност.
Бъдете мобилни!
Бъдете сигурни, че вашият уеб сайт е четим върху таблети и смартфони. Това може да ви изглежда незначим фактор, но не е така. Технологиите стават все по-разпространени и достъпни, осигуряват бърз и неограничен източник на новини точно на момента. В забързаното ежедневие много хора предпочитат да пазаруват и търсят информация през мобилните си устройства. С въвеждането на сигурни, безопасни и лесни за употреба приложения за плащане през телефон, процентът на пазаруващите през по този начин рязко се увеличи. Много хора разглеждат снимки на бижута, търсят магазини или директно купуват именно през телефона. Така че, ако не сте позиционирани там, само ще загубите. За клиентите, които предпочитат да пазаруват през мобилните си устройства, трябва да се подготвите по специален начин. Улеснете ги максимално, като се уверите, че тези начини на плащане работят за вашия сайт.
Фокусирайте се върху продажбите!
Сега не е моментът да задълбавате в обмислянето на модели с нов дизайн. Организирайте продажбите си спрямо бижутата, които до момента са харесвани най-много. Фокусирайте се върху тяхната изработка и реклама. Помислете какви накити са се продавали най-много през изминалия сезон. Ако това са били пръстени, промотирайте ги с отстъпки или като допълнителен бонус. В случай, че през изминалата година сте представили нова колекция и някой модел от нея се е харесал много, помислете дали ще ви е изгодно да го предложите с промоция или разпродажба. Това е изключително полезен ход, с който ще направите добро впечатление сред редовните си клиенти. Важно е да го пуснете в действие две или три седмици преди празника, за да привлечете пазаруващите в последната минута клиенти.
Използвайте различните социални мрежи, за да разиграете интересни игри с награди! Например „Забоди и Спечели“ в Пинтерест, която да разпространявате във Фейсбук и Туитър. Възползвайте се, за да достигнете до имейлите, с които са се регистрирали вашите последователи. Така бързо ще запълните своя списък с полезни контакти. Следващата година по тактичен и елегантен начин можете да ги изненадате приятно с допълнителни бонуси или просто да им пускате рекламни бюлетини.
Е, вие подготвихте ли се вече за идващите празници? Имате ли своите малки трикове, които прилагате преди празниците или сменяте стратегията всяка година? Споделете ни!