Творческа атака – няколко практики за планиране на вашия бизнес!

Планирате ли? Не-е-е, не говорим за наближаващите празници, а за вашия бизнес с ръчно изработени бижута.

Може би това действие ви се струва досадно и ненужно, но в настоящата публикация ще го направим по любопитен и ползотворен начин. Използвайте синонимите кроя, проектирам, възнамерявам, целя, изобретявам, изработвам, измислям и може да ви се стори изключително забавно.

За да имате успех, е важно да организирате бизнеса си чрез подробен план, включващ всяка една част от проучването на пазара, финанси, снабдяване с материали, изработване на колекции и други. Обикновено на творците не им достига време, но се постарайте да го обновявате редовно. Това ще ви помогне в сполучливото разпределение на задачите, особено ако наскоро сте стартирали или искате да предвидите бъдещото му развитие през следващата година. Опитайте се да усъвършенствате плана си на определен от вас период – например веднъж на четири месеца. Така ще отчитате по-лесно приоритетите и близките съвсем осъществими мини-цели.

Какво можете да направите? Вземате лист хартия и нахвърляйте бързо над какво е необходимо да работите и какво искате да постигнете през определения от вас период, определете ключови думи, ограничете вашите първи стъпки – с какво разполагам и от какво още се нуждая, с колко разполагам и от колко още се нуждая, каква организация на бизнеса да избера, колко струват клиентите ми, какви са моите ценности. Тук можете да си припомните публикацията  Първи стъпки – започнете с планирането – част II. В нея ще откриете готови отговори на тези въпроси.

След това идва ред на структурирането. Ето няколко идеи как можете да оформите плана си и да въведете ред в нахвърляните бележки…

1. План за мозъчна атака

Тази практика ще ви стане любима! Направете си мисловна карта. Можете просто да я нарисувате или да  изпозвате инструмент като Simple Mind. В централния облак е вашия бизнес, а от него произтичат целите, които предстои да изпълните. След като сте готови, поставете плана си на екрана на компютъра като тапет или го окачете на стената, за да ви напомня какво искате да постигнете и в какъв срок.

   

Ето няколко идеи, от които можете да се възползвате:

2. Планиране с Орбита. 

Този инструмент е перфектен за дългосрочни планове. На лист начертайте няколко концентрични кръга, според периода, за който ще планирате дейността си. Определете си основни направления, свързани с вашия бизнес и спрямо това разделете окръжностите на секции. Поставете до всяка една секция бележка относно целите ви през следващата година.

Инструментът с орбита е полезен за дългосрочно планиране. Ето нашата интерпретация по темата за тригодишен план. Например, ако планирате да удвоите печалбите си за една година, ще удвоите съответно участията си и рекламата на продукта. 

3. Креативен план на колаж

Ако не обичате да четете и често в книгите търсите единствено картинките, този подход със сигурност е за вас. Разпределете върху листа ключовите направления във вашия бизнес. Към всяко едно от тях добавете изображения, изрезки, мъниста, касови бележки, визитки, скици, мъниста – всичко, което би ви помогнало в осъществяването на целите ви. Ако имате време и желание, този подход би могъл да прерастне в истински календар със събития и задачи. Готови сте! Ето как ще изглеждат следващите няколко месеца от вашата работа. :)

   

Вие кой подход си избирате? Докъде стигнахте в планирането на бизнеса си? Очакваме коментарите ви :)

Сподели:
Тази статия е публикувана в Моето хоби ООД. Запазете постоянна връзка.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*