Скъпоценни камъни, диаманти и благородни метали: бижутата се раждат от най-добрите ресурси на природата. Ето защо не е изненадващо, че носят вътрешна емоционална стойност. Тази стойност не е само в инвестирането в късче материал, бижутата са ценни и с опита и духовността, с работата на своите дизайнери.
Не случайно, за всеки дизайнер на бижута е важно кой продава творбите му, важна е личната връзка с клиентите. Вложили емоция, старание, те искат да са уверени, че бижутата им ще имат добър живот и след като ги напуснат. По този начин, бижутата преплитат личните истории на автора, лукса, традиционното занаятчийство и емоцията на купувача. Искате да знаете какво е необходимо, за да бъдете добър дизайнер? Ето кратко ръководство, което се надяваме, че ще ви помогне.
Какво прави дизайнерът на бижута?
Работата на дизайнера на бижута зависи от това, дали твори за марка или сам създава марка. Така или иначе, най-важната част от вашата роля е да осигурите силна артистична визия. В „Булгари“, креативният директор Лусия Силвестри наслоява цветни скъпоценни камъни, подрежда комбинации и ги фиксира в клей, за да моделира предпочитаното си разположение. Процесът включва създаване на технически скици, моделиране с помощта на компютърен софтуер (CAD) и избор на камъни. Производството след това започва, като се започне с триизмерен прототип и завършва с работата на златарския производител, който включва леене на метал и камък, както и гравиране и емайлиране. От тук насетне, дизайнерите тепърва ще трябва да разберат дали работи механизмът, така че техния дизайн да бъде носен.
Обучение, обучение…
Независимо дали искате да проектирате или да управлявате собствената си марка, първата стъпка е да се обучавате. Традиционният вариант е да преминете курс в училище или университет, но добрата новина е, че има възможност и за по-гъвкави обучения по дизайн на бижута.
Лондонската британска академия за бижута (BAJ), например, предлага програми, които траят от шест месеца до три години, включително платено чиракуване. В зависимост от нивото, за което кандидатствате, процесът на интервю може да включва тест, в който ще покажете уменията си за измерване, рязане, формоване и запояване и преглед на портфолио. И така, как ще вашето портфолио ще изпъкне? „Учениците винаги трябва да включват тематични колажи и прототипи в своите презентации – „за да виждам тяхното мислене, решаването на проблемите им и как са стигнали до определено решение“, казва Софи Боунс, ръководител на академията на BAJ.
Практиката ни прави перфектни
Ако сте наети от голяма марка, очаквайте да продължите обучението си и да трупате опит през първите две години от кариерата си. „Училището е добро, но практиката е от съществено значение“, обобщава Силвестри. „Дори, ако новите ни служители имат похвални степени, те винаги започват с копирането на бижутерски скици от архивите на Bulgari“. Същото е и при бижутерския наследник на Япония Микимото, където обучаемите прекарват 18 месеца в научаване на японски традиционни техники за мастило и фини четки, целият архив от дизайн „Микимото“. Целта е да се разбере по-добре как да управлявате творческите си цели чрез механиката на производство на бижута. „Перлите са сферични и е доста трудно да се включат кръгли предмети в бижута“, обяснява Акира Хага, генерален мениджър на Микимото за развитие на стоки. „Това не е нещо, което можете да научите в един или два дни; имате нужда от много опит. „
Научете се как да общувате
В „Микимото“ дизайнерите са избирани чрез своите скици сред десетки други проекти, така че е важно да се научите как да представяте дизайна си като най-добър. „Ние подреждаме всички проекти в суров вид на масата, подкрепяни от презентацията на всеки дизайнер“, обяснява Хага, добавяйки, че комуникационните умения също са от съществено значение за правилната работа между дизайнери и занаятчии. Това е по-лесно в по-малките къщи; Бил Брахе, например, ръководи екип от седем души в нейния семинар в Копенхаген. За по-големите къщи може да бъде по-сложно: в Cartier дизайнерите и занаятчиите работят под един покрив, за да осигурят безпроблемна комуникация с Pierre Rainero, директор на марката на имиджа, стила и наследството, описвайки „безкрайната дискусия между дизайнерите и бижутери. „
Източник текст и снимки: https://www.vogue.co.uk