Празнична промоция – практика или изненада?

Blog_16_w08-sedmichna-promotsia-praktika-ili-iznenada-600

Зимните празници отминаха, но с това желанието и моментите за подаръци съвсем не са се изчерпали! Ръчно изработеният предмет е най-уникалният дар, носещ емоция, красота и лично послание. За всички автори предпразничните дни са най-натоварения, но и благоприятен сезон – в еуфорията си хората вземат импулсивни решения, постарайте се да бъдете на разположение в точния момент. Вероятно вече сте се подготвили с атрактивни бижута, чакащи своите притежатели, обмислили сте и най-малките детайли относно опаковката и презентирането им. Сигурни ли сте, че не сте пропуснали нещо? Вложихте ли максимални усилия в собствената си реклама? Помислихте ли за това как да бъдете конкурентноспособни и атрактивни? Време е да подготвите сезонните промоции!

  • Персонализирайте маркетинговите си усилия 

Бъдете креативни, възползвайте се от благоразположените клиенти! Не влагайте енергия в измислянето на нови модели, а по-скоро в предлагането на вече съществуващите. Какви бижута продадохте успешно през изминалия празничен сезон? Помислете си кои са били търсени най-много и през предстоящия ги предложете на промоционални цени или като малки подаръци.

  • Определете целта си и действайте! 

Формулирайте целта си! Определете какво желаете да постигнете – разпознаваемост на вашата марка, удовлетворение на потребителските желания, реализирани продажби, привличане на нови клиенти. Според това изберете метод на действие и послание. Определете бюджета си и средствата за осъществяване на промоцията. Задължително разработете концепция, чрез която да създадете настроение и притегателен образ на вашите творения. Вие най-добре познавате клиентите си – измислете начин, чрез който да ги мотивирате за покупка. Помислете кое е специалното в бижутата ви, кое ще ги привлече и им го подскажете!

  • Спретнете онлайн търговията си 

Няма нужда да предприемате мащабни действия, но е добре да добавите няколко цветни щриха. Ако имате сайт или онлайн магазин, отредете видно място за празничните предложения и промоции. Погрижете се информацията да е видима и ясна, а структурата на сайта – четима, достъпна и интуитивна. Оптималният размер на шрифта за добра четивност е от 10 до 12 пункта. Използвайте шрифтове Verdana, Arial и Helvetica – те са с най-подходящо разстояние между знаците. Непрекъснато известявайте клиентите си за новини, без да бъдете натрапчиви. Предоставяйте само вярна и актуална информация. Помислете по какъв начин можете да ги привлечете и поощрите да посетят отново сайта ви, как да ги задържите възможно най-дълго във вашата страница. Съдържанието трябва да ангажира и да е насочено към читателя. Най-ефективният начин е да пишете от неговата гледна точка. Това го насърчава да продължава да чете, тъй като може да отнесе информацията към себе си. Обръщайте се директно към публиката, все едно, че познавате всеки един потребител в нея.

  • Изпращайте празнични бюлетини с новини за разпродажби

Погрижете се всеки един клиент да получи имейл с актуалните промоции и поздравителен бюлетин за предстоящия празник. Представете го като бонус към лоялните клиенти и така със сигурност ще грабнете вниманието им. Предлагайки собственоръчно изработени бижута в ограничени количества, на преференциални цени, ще ги накара да се почувстват специални.

Ако изпращате имейли по време на празниците, бъдете сигурни, че те ще попаднат в поток от конкурентни писма. По това време обема в електронните пощи нараства с повече от 45%. За да не ви пренебрегнат, обмислете закачливо и грабващо заглавие, предизвикващо любопитни асоциации. Текстът трябва да е точен и кратък. Използвайте голямо заглавие, последвано от две или три колони и само два или три размера на шрифта. Задължително добавете ярка картинка, която не може да се подмине безразлично.

  • Подгответе чувала с подаръците! 

Всеки обича подаръци, дори и тези, които търсят такива за своите близки. Подгответе изненади за вашите клиенти – модели, с които лесно бихте се разделили, но ще успеете да зарадвате някого. Седмица или две преди големите празници, повечето клиенти отпускат дълго пазения бюджет и отделят време и средства за намирането на качествен подарък на добра цена. Насочете целта си към тази група от купуващи в последната минута. За да ги привлечете, анонсирайте конкурс с подарък във Facebook, Pinterest или Twitter три-четири седмици преди празника. Предложете стойностен и атрактивен, наскоро изработен модел.

  • Предвидете време за транспорт 

Макар и подготвени с разнообразни модели, със сигурност поръчките ви за нови ще нарастнат в последния момент. Ако магазинът ви е само онлайн, ще трябва да увеличите не само продуктивността си, но и да предвидите време за доставка. Съобразете се с работното време на куриерските фирми в България или чужбина, за да се убедите, че процесът ще протече гладко. Ако празникът попада в дните след събота и неделя, гаранциите за навременно получаване на пратките намаляват. Потърсете оптимални възможности и си поставете краен срок за приемане на поръчки. Задължително предупреждавайте клиентите си, ако има промяна в цената на услугите. За да се предпазите от евентуално недоволство, публикувайте цялата информация във вашия онлайн магазин или лична страница.

  • Помощ! 

Макар и обмислили всяка една подробност, на по-късен етап може да се окаже, че имате нужда от помощ. Уговорете се предварително с някой, който да се справя с довършителните задачи и при необходимост да бъде на линия. Поемане на поръчки, опаковане, изпращане на пратки, реклама в сайта са дейности, които изискват специално внимание и време. Потърсете човек, на когото имате доверие – приятелка, сестра или позната с необходимите умения. Залисани в предпразнична треска за злато, не пренебрегвайте семейството си. Включете го в бизнеса или помолете за помощ в къщната работа. Покажете, че се нуждаете от подкрепа и че всичките му членове са важни за вас!

А какви са вашите предпразнични практики, с които привличате клиенти? Споделете с нас! :)

Сподели:
Тази статия е публикувана в Моето хоби ООД. Запазете постоянна връзка.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*