Магазинче за бижута – как да използваме различните социални медии за продажбата на своите ръчно изработени бижута

В последно време доверието към пазаруването по интернет в България все повече нараства, и макар да нямаме дългогодишните традиции на други държави, и това е една чудесна новина за всички, които се ориентират към продажбата на своите авторски бижута по интернет. За да се възползваме обаче от всички улеснения и удобства, които глобалната мрежа ни предлага, трябва първо да опознаем възможностите й.Според съвсем прясно официално проучване, от началото на настоящата година,  53% от потребителите у нас са си купили продукт след сърфиране в интернет. Всеки 4-ти българин пазарува от родни интернет магазини, а 19% от сънародниците ни – и от чуждестранни такива. 32% от потребителите в интернет пък добавят своите любими марки и магазини като приятели в социални мрежи като Facebook и MySpace.

Още в края на миналата година ви показах няколко варианта за продажба на ръчно изработени предмети и в частност бижута в глобалната мрежа, включително и такива от България. Много от „виртуалните молове“ които ви представих обаче не са чак толкова популярни в България и чрез тях бижутата ви достигат до една интернационална аудитория. Това не е непременно лошо, дори напротив – ако успеете да пробиете на международния пазар, със сигурност ще успеете да реализирате и приличен доход от продажбата на своите ръчно изработени дизайни. Единствения проблем е в това, че за да го постигнете се конкурирате… с почти целия свят. В същото време сънародниците ви, и дори хората от близкото ви обкръжение може би дори нямат представа, че ръчно изработените ви уникати са обявени за продажба.

Вече можете да качите във Фейсбук цялото си магазинче от Етси

Напълно естествено е някои от първите ви клиенти да са ваши роднини, приятели, или приятели на приятели – тези хора са най-близо до вас и обикновено първи ще видят произведенията ви – тези, които носите сами или сте подарили на някой друг.  Един от най-добрите начини да покажете своето магазинче не само на близките си, но и на света е да използвате социалната мрежа Фейсбук.

Защо е така – Фейсбук е може би най-популярната социална мрежа в България, а и по света. Освен това, повечето големи платформи за продажба на ръчно изработени бижута като Етси, Дауанда, Фолкси и Артфайър разполагат със собствени безплатни приложения за Фейсбук, които свързват директно вашата фен-страница с личното ви магазинче. Но нека превъртим лентата малко назад – що е то фен страница и за какво ви е тя. Понастоящем приложенията на „виртуалните молове“ не могат да бъдат инсталирани на лична страница – такава, каквато е профилът ви във Фейсбук, от който се свързвате с роднини и приятели по цял свят. За своя бизнес трябва да създадете отделен профил – специална фен страница, която почитателите ви могат да „харесат“ посредством вградения бутон на Фейсбук. Marabu.bg също има страничка във Фейсбук, а вие можете да направите своята съвсем лесно и напълно безплатно от тук: http://bg-bg.facebook.com/pages/create.php

Ето как би изглеждало магазинчето ви в Артфайър на страницата ви във Фейсбук

Фен страницата можете да използвате за да демонстрирате на своите потенциални клиенти новите си творения, както и за да получите обратна връзка от техните коментари. След като страницата ви е готова, добавянето на приложението, което свързва страницата с магазинчето ви е съвсем лесно. Приложенията са достъпни от линка „Приложения“ в лявата колона на вашия профил, оттам можете да търсите по заглавие. Можете да използвтате и следните линкове към най- използваните приложения: Етси, Фолкси, Дауанда, Артфайър. Инсталацията на приложенията е съвсем лесна и ще „вгради“ вашия магазин от съответната платформа във фен страницата ви във Фейсбук.

Какви са предимствата на приложенията:

Разбира се, можете всеки ден да поставяте на стената си във Фейсбук линк към магазинчето си, но приложенията ви дават едно много ценно предимство – единна отчетност. Какво означава това – предвид, че бижутата ви са ръчно изработени, те най-вероятно са и уникални или поне – изработени в ограничени серии. Поради това, или трябва да ги продавате само на едно място, или – да осигурите връзка между местата, които предлагат произведенията – точно това, което правят Фейсбук приложенията. С тяхна помощ предлагате всичките си бижута и в социалната мрежа, и в избрания от вас виртуален мол, без да рискувате двама клиенти да закупят един единствен продукт по едно и също време и да изпаднете в неудобна ситуация.

Друга възможност да поддържате контакт с хората, които се интересуват от творчеството ви, а и с колеги от цял свят е Туитър. Като организация сайтът е коренно различен от Фейсбук –  вместо с профили, потребителите разполагат с канали, в които разменят кратки съобщения с цел да опишат чувствата и действията си в момента. Туитър е добра възможност не толкова да продавате, колкото да рекламирате магазинчето си, както и да следите събитията в света на бижутата – чрез абонамент за подходящите канали, разбира се. Ако магазинчето ви е в Етси, не пропускайте възможността да си направите профил в Туитър и да се „закачите“ за канала на Етси в Tуитър, където ще намерите много съмишленици, както и различни полезни съвети и теми за вдъхновение.

Каналът на Етси в Туитър

Вашият личен блог е друга отлична възможност – не само да комуникирате посланията си и да показвате бижутата си, но и да ги продавате. Лесно можете да добавите бутон за он-лайн разплащане след публикация (например снимка на бижу и описание на материалите, използвани за изработката му) – необходим ви е единствено акаунт в системата за он-лайн разплащания Пейпал. Регистрацията в Пейпал е безплатна и за нея е необходимо да имате и мейл и кредитна или дебитна (само Visa Electron) карта – в картата трябва да има наличност от поне 1,5 евро – сума, необходима за депозит за проверка на сметката. Тази сума ще бъде изтеглена от вашата сметка при пробна транзакция, и ще ви бъде възстановена автоматично при първото разплащане, което направите с Пейпал акаунта си. Три-четири дни след като направите регистрацията си на сайта, можете да вземете от клон на своята банка извлечение, в което се съдържа кода за окончателно потвърждение на регистрацията и… готово! Ако все още не разполагате с акаунт в Пейпал, тук можете да намерите подробна информация за регистрация на български език.

Веднъж сдобиете ли се със заветната регистрация, трябва да влезете в акаунта си и да намерите раздела където (в дясната част) се крие опцията за добавяне на бутон. Системата на Пейпал генерира по зададени от вас параметри кода на бутона, който вие само трябва да копирате и поставите на подходящо място в публикацията си. Освен бутоните на Пейпал, има и други решения за добавяне на он-лайн потребителска кошница към блог, много от които – също безплатни.

Важно! Засега Пейпал не предлага подробна версия на сайта на български език, така че имайте предвид, че за да се справите с поставянето на бутона ви е необходим английски на средно ниво.

Какви са предимствата на блоговете:

Получавате всичко на готово – наистина. Блог платформите са предвидени за потребители без специални компютърни умения, така че спокойно можете да се справите с основна компютърна грамотност и внимателно изчитане на инструкциите. Можете да променяте частично визията на блога си, да качвате текстове и снимки, да добавите бутон за разплащане и още куп полезни функции – напълно безплатно.

Също както при блоговете, към фен страница във Фейсбук също можете да добавите независима он-лайн потребителска кошница/пазарска количка. Системата Payvment, например позволява добавянето на потребителска кошница/пазарска количка към страница във Фейсбук за около 15 минути, напълно безплатно. Благодарение на този тип софтуер, ако варианта да предлагате своите бижута в някоя от платформите за ръчно изработени изделия не ви устройва, можете да превърнете фен страницата си в магазин, който приема разплащания чрез Пейпал и кредитна карта, точно както е направила и известната дизайнерка на бижута Моли Симс.

Магазина за бижута във Фейсбук на известната дизайнерка Моли Симс

Предимства на самостоятелните платформи за продажба във Фейсбук:

Разликата между тази опция и приложенията, които разгледахме в началото не е голяма, при този тип магазин спестявате разходите за публикуване и транзакция.

Независимо на кой вариант ще се спрете, важно е да публикувате максимално точни и подробни описания на творенията си, както и снимки с колкото се може по-добро качество – тях можете да направите и съвсем сами в домашни условия, както специалистите вече ни показаха.

Използвайте и всяка възможност да покажете бижутата си пред света, като например Фейсбук играта на Marabu.bg с подаръци SWAROVSKI ELEMENTS!

От мен – пожелания за много успехи в продажбата на вашите ръчно изработени бижута!

Анна

® Цялото съдържание на този сайт е предмет на авторското право на Marabu.bg и Екселент Експертс ЕООД. Това съдържание не може да бъде копирано, възпроизвеждано или използвано по друг начин без изричното ни съгласие. Вие можете да копирате и възпроизвеждате отделни части от статиите ни при условие, че се позовавате на източника и поставяте линк към него.

Начинът на отваряне на линка не следва да въвежда потребителя в заблуждение по отношение на Marabu.bg и дейността, която развиваме, както и да уронва престижа ни.

Сподели:
Тази статия е публикувана в Моето хоби ООД. Запазете постоянна връзка.

9 Responses to Магазинче за бижута – как да използваме различните социални медии за продажбата на своите ръчно изработени бижута

  1. Марта says:

    Здравей Анна,

    На път съм да завърша сайта си за ръчно правени неща – има и бижута. Има ли вариант да продаваме през приложенията като Фейсбук без регистриране на фирма, без фактури и касови бонове / в страната и извън нея /.

    Поздрави,
    Марта

    • Анна says:

      Марта, не можеш да продаваш без абсолютно никаква отчетност (фактура или касова бележка и респективно – данъчна декларация), без значение дали имаш фирма или не – незаконно е, а глобите са доста сериозни, независимо какви средства използваш за продажбата – Фейсбук или други. Подготвяме подробна статия по темата, която ще излезе в блога през април, така че продължавайте да ни следите!

  2. Pingback: Пакет от 5 антикризисни мерки за Вашия бизнес с ръчно изработени бижута | Marabu.bg блог

  3. dikka says:

    Здравейте! От няколко дена се навъртам около блога на сайта и намирам все повече и повече полезна информация. Всичко е събрано на едно място и е особено полезно за човек, който наскоро се е ориентирал към изработката на някакъв вид бижута/украшения и с надежди за продажбата им. Искам само да попитам, тази въпросна статия за отчетността… Дали може да се очаква все още или сте се отказали от идеята?
    Благодаря още веднъж за това, че споделяте подобни, макар и може би незначителни за по-запознатите, съвети. Наистина помагат!

  4. Pingback: Първи стъпки – започнете с планирането на своя бизнес с ръчно изработени бижута – част I! | Marabu.bg блог

  5. Pingback: Вашите ръчно изработени бижута в глобалната мрежа – какво трябва да знаете, преди да си направите собствен сайт | Marabu.bg блог

  6. На практика доста хора продават през фейсбук без отчетност или в сайтове, който са по-познати в САЩ и Европа. Аз те първа започвам в етси, но където и да започнеш според мен не е лесно началото, защото почти никой не ти обръща внимание. Да се натрупат клиенти или последователи не е лесно!

  7. Любомир Духлински says:

    Привет!
    Полезна отвсякъде информация. Поздравления.
    Ако позволите, две забележки:
    1. Осъвременявайте си инфото. Почти нищо в описанието на сайтовете в първата ви част вече не е така – такси, регистрации, такси за листване и т.н.
    2. Дайте съвети как хората да си „избутат“ листингите по-напред! Знаете как след 2-3 дни вътрешните търсачки подминават вече обходени листинги. А най-важното е да те видят купувачите. Другото е вятър и мъгла. И за това нещо посъветвайте хората.
    Още веднъж поздравления за труда, който сте си направили.
    С най-добри чувства,
    Любомир Духлински

    • marabu bg says:

      Здравейте,

      Много благодарим за оценката, както и за критичните бележки :)
      За да направим публикацията, проучихме доста обстойно различните сайтове, но наистина от тогава мина доста време. Нямаме магазини в тях, не продаваме там и ето защо, нямаме пълната възможност да погледнем съвсем от близо алгоритъма им, как работят и до колко са удовлетворяващи условията им.
      Мислим по темата и вероятно скоро ще можем да направим конкретни обучения с лектор-специалист. Очаквайте скоро информация :)
      Поздрави!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*