Успявате ли да извлечете максимума от предколедната шопинг треска? По времете, по което се търсят най-много подаръци и особено през тази година, белязана от масираните кампании за избор на ръчно изработени предмети, какви са възможностите за реклама, от които все още не сте се възползвали?
Докато големите производители и марки на масова бижутерия могат да си позволят астрономически суми за реклама, при бизнеса с ръчно изработени бижута и аксесоар ситуацията е доста по-различна. Средствата за реклама са по-скоро скромни, ако изобщо са предвидени, и макар това да ви лишава от възможността да блеснете в праймтайма на националния ефир или да се появите на корицата на популярно модно списание, със сигурност разполагате с доста възможности да популяризирате бижутата си. Ето няколко от тях:
1. Във фризьорския/козметичния салон – популярен американски фотограф споделя в свое интервю, че няма по-добро място за реклама от фризьорския салон. Това, разбира се, зависи до голяма степен от продукта, който предлагате, но в случая с бижутата едва ли има място за съмнение. Познавате ли се с фризорката/маникюристката си? Помолете я да оставите визитки, флаери или рекламни календарчета (можете да ги разпечатате и у дома или да поръчате в рекламна агенция – в зависимост от цветовете, хартията и броя, можете да се справите и с бюджет от около 50-60 лв.), или договорете да се рекламирате взаимно. Можете дори да и подарите бижу или да направите нещо специално за нея – какво по-хубаво от живата реклама? Кой има достъп до рекламата: бъдещи булки, абитуриентки или дами, които се подготвят за различни събития и партита, дори мъже, които биха могли да изберат подарък за половинката си. За какъв тип бижута е подходяща: най-вече за празнични и официални модели, но не изключвайте възможността напълно дори и да не изработвате такива.
2. В спа/йога центъра – особено ако изработвате бижута от полускъпоценни камъни и други естествени материали. Отново можете да размените флаери и други рекламни материали със спа или йога центъра, както информация на интернет страниците си, ако разполагате с такива. Кой има достъп до рекламата: жени, които са загрижени за здравето и комфорта на тялото и духа си. За какъв тип бижута е подходяща: по-ежедневни бижута, бижута тип талисмани, от естествени материали и полускъпоценни камъни.
3. Чрез промоции и игри – защо раздаването на подаръци да е запазена марка на добрият старец? Вие също можете да организирате коледно намаление, томбола с награди, или промоция с подарък при покупка на определена сума или на определни артикули (например подарък-обеци при закупуване на комплект от колие и гривна, или безплатна подаръчна опаковка). Имайте предвид, че този начин за популяризиране на бижутата ви не е реклама в пълния смисъл на думата и за най-добри резултати е най-добре да се използва в комбинация с друг тип – информационна – реклама. Иначе разчитате единствено на обмяната на информация между клиентите/потенциалните клиенти и резултатите може да са по-ниски от очакваното. Кой има достъп до промоцията: преди всичко редовните ви клиенти, но в зависимост от организацията на продажбите (он-лайн или на живо) – и до по-широка, разнородна аудитория. За какъв тип бижута е подходяща: може да се пригоди към всякакъв тип бижута.
4. Чрез платена реклама в интернет – Гугъл и Фейсбук са двата основни ресурса за сравнително евтина реклама в интернет, като и при двата сами избирате бюджета на кампанията си и заплащате определена част от бюджета си (определено се равнява на стотинки) само при взаимодействие на потребителя с рекламата – т.е. когато някой кликне върху линка към сайта ви. Освен това можете да ‘наемете’ рекламен банер (картинка с линк) в друг сайт или блог – в голям новинарски сайт това би ви струвало скъпо, и то при спорен резултат, но в личен блог за мода и красота ще е напълно достъпно и може да има доста сериозен ефект. Кой има достъп до промоцията: Гугъл и Фейсбук филтрират потребителите, на които да покажат рекламата ви за максимален ефект – по предварително зададени критерии и по търсене от страна на потребителя. При банерите рекламата ви е видима за цялата аудитория от редовни читатели на сайта/блога или случайните му посетители, за това е важно да изберете блог/сайт с подходяща тематика. За какви бижута е подходяща: всякакви, освен това може да се използва за рекламиране на промоция с подаръци или томбола с награди.
5. Чрез безплатна реклама в интернет и социалните мрежи – стимулирайте клиентите си да се похвалят с новите си бижута, например със символично намаление за следваща покупка или участие в игра/томбола – доволният клиент е най-добрата реклама, но проучете добре условията на готовите платформи, които използвате. Възползвайте се от възможностите на глобалната мрежа, за да покажете бижутата си – публикувайте снимки (задължително с добавено име на фирмата/марката) в различни он-лайн галерии, като тази на Marabu.bg, например иучаствайте в дискусионни групи и форуми, но винаги спазвайте правилата, за да не бъдат изтрити коментарите ви като спам, а достъпът ви до ресурса – забранен. Този тип реклама може да ви донесе много добър резултат с нулеви разходи, но трябва да подходите креативно към представянето си. При всяка възможност публикувайте снимки на бижутата си в чужди блогове, сайтове и т.н. – като участвате в конкурси, като публикувате снимки на стените на страници във Фейсбук и др. Кой има достъп до рекламата: аудиторията на съответните сайтове, близки и познати на клиентите ви. За какви бижута е подходяща: за всякакви, както е подходяща дори и да не разполагате със собствен он-лайн магазин или сайт. Също може да се използва за рекламиране на промоция с подаръци или томбола с награди.
Фейсбук медальон от Solstice Jewelry
Използвате ли вече някой от изброените начини за реклама? А имате ли свои хитринки, които да споделите с нас?
® Цялото съдържание на този сайт е предмет на авторското право на Marabu.bg и Екселент Експертс ЕООД. Това съдържание не може да бъде копирано, възпроизвеждано или използвано по друг начин без изричното ни съгласие. Вие можете да копирате и възпроизвеждате отделни части от статиите ни при условие, че се позовавате на източника и поставяте линк към него.
Начинът на отваряне на линка не следва да въвежда потребителя в заблуждение по отношение на Marabu.bg и дейността, която развиваме, както и да уронва престижа ни.