Да, звучи доста амбициозно – да продавате своите ръчно изработени бижута под своя собствена марка, досущ като световноизвестните дизайнери. Всъщност брандирането на вашия бизнес е по-скоро необходимост, отколкото екстра или награда за заслуги. Вижте защо:
Направихте ли си списък с цели и задачи за новата 2012-та година? Ако сте, то вижте дали списъкът ви включва създаване на брандинг стратегията на вашият бизнес с ръчно изработени бижута, а ако не – ето нещо, с което да започнете!
Какво е марката (бранд)?
Спомняте ли си статията за опаковките и етикетите, с които продавате бижутата си? В нея споменахме колко важно е визуалното представяне за да оставите трайно впечатление у клиентите си. Вашата марка включва визуалното ви представяне и някои други елементи, с които да бъдете запомнени не само от клиентите си, но и от потенциални такива. Ако направите бърза справка в електронната енциклопедия Уикипедия, ще откриете няколко различни дефиниции за марка, в зависимост от авторите. Най-общо казано, марката е това, което ви отличава от останалите играчи на пазара с ръчно изработени бижута и гарантира качеството на вашите продукти.
Как марката ще ви помогне да продавате вашите ръчно изработени бижута?
Преди всичко, ще бъдете разпознаваеми. Вече казахме, че марката включва в себе си цялата визуална идентичност на вашия бизнес с ръчно изработени бижута – т.е. лого, етикети, визитки, опаковки, рекламни материали и други. Освен това част от вашата марка е рекламният ви лозунг (слоган) и общото звучене на рекламните ви текстове. Постоянното присъствие на повтарящите се елементи на марката – лого, слоган и т.н. означава, че ще ви бъде по-лесно да направите впечатление, да формирате доверие у потенциалните си клиенти и да осъществите продажба. Сравнете: Ръчно изработени бижута с автор Анна Иванова и Дрънкулките на Ани. Първият текст е описателен и информативен, лишен от емоция. Вторият, освен че е по-кратък и по-лесен за запомняне, носи различно настроение – асоциираме думата дрънкулки с весели, ежедневни и най-вече – с не особено скъпи бижута.
Как да брандирам своя бизнес с ръчно изработени бижута?
Брандирането на вашия бизнес с ръчно изработени бижута е част от вашата цялостна бизнес стратегия. Естествено е първо да определите стила си, материалите, с които ще работите, местата на които ще продавате бижутата си и разбира се – да съставите профил на настоящите си и потенциални клиенти. Помислете, а при първа възможност проведете анкета – кой носи или би носил вашите бижута? За каква възрастова група са предназначени, какъв повод, какъв е приблизителният доход на вашите клиенти и какви са техните интереси и хобита. Тази информация ще ви бъде необходима за да изберете правилна насока на марката си. Представете си: Ако изработвате бижута от полускъпоценни камъни за различните зодии и чакри, какви са вашите клиенти? Най-вероятно по-голямата част от тях са на възраст от 20 до 40 години и се интересуват от езотерика и/или здравословен начин на живот. В такъв случай заложете на хармонията с природата и всемира в рекламните си текстове (а не толкова на елегантността или сексапила например) и използвайте екологични или рециклирани опаковки/печатни материали.
След това съставете списък на всички ваши силни страни и на всичко, с което вашият бизнес с ръчно изработени бижута се отличава от конкуренцията. Работите с непознати в страната ни техники? Използвате уникални ръчно изработени мъниста или старинни мъниста? Сами изработвате металните елементи и аксесоари за бижутата си? Напишете го! Точно нещата които ви правят уникални са тези, които могат да продадат бижутата ви, стига да ги използвате правилно в имената и описанията на продуктите си, както и в рекламните си послания.
Повече за брандирането на вашия бизнес с ръчно изработени бижута при следващата ни среща – още на 1-ви февруари!
® Цялото съдържание на този сайт е предмет на авторското право на Marabu.bg и Екселент Експертс ЕООД. Това съдържание не може да бъде копирано, възпроизвеждано или използвано по друг начин без изричното ни съгласие. Вие можете да копирате и възпроизвеждате отделни части от статиите ни при условие, че се позовавате на източника и поставяте линк към него.
Начинът на отваряне на линка не следва да въвежда потребителя в заблуждение по отношение на Marabu.bg и дейността, която развиваме, както и да уронва престижа ни.
прочетох статията и ми беше много интересно. благодарна съм ,че има и такива хора-готови да помогнат със съвети и идеи към начинаещите в този бизнес.благодаря
И ние Ви благодарим, Ана! Стараем се да Ви бъдем полезни и всяко едно мнение или въпрос е важно за нас. Пожелаваме Ви успех в първите Ви стъпки в бизнеса с ръчно изработени бижута!