Как можем да получаваме парични суми, когато продаваме своите ръчно изработени бижута?
Много важна част от бизнеса с ръчно изработени бижута са начините за приемане на плащания. Неспазването на нормативните изисквания на българското законодателство, може да има много неприятни материални (глоби и други санкции) и нематериални последици.
- По банков път.
Банковите разплащания навлизат все повече в ежедневния ни живот. Едва ли има човек, който да няма банкова сметка. Този начин на плащане е лесен и удобен, а вече и добре познат.
- Чрез пощенски запис.
Удобството на плащанията чрез пощенски запис е в това, че пощенски клонове съществуват в абсолютно всички населени места. При изпращането на парични суми чрез пощенски запис се попълват единствено данните на лицето-получател, спестяват се дългите номера на банковата сметка.
- Чрез платежни системи – Paypal, Western union и други.
- Чрез куриерска фирма с наложен платеж.
В момента, това е най-предпочитаният начин за разплащане. Преди да се насочите към този вариант, трябва да се уверите, че избраната от вас куриерска фирма притежава лиценз чл.39 т.3 от Закона за пощенските услуги. Този лиценз дава право на куриерската фирма да издаде фискален бон от ваше име. След плащането от страна на клиента, сумата ще бъде преведена по ваша банкова сметка.
Можем ли да приемаме парични средства в брой, директно от клиента?
Когато продаваме своите бижута чрез страница в интернет или в търговски обект (магазин, щанд, ателие), сме длъжни да издадем касова бележка от касов апарат. Изключение правят случаите, когато клиентът ни е платил по банков път, чрез пощенски запис, чрез наложен платеж или чрез някоя друга платежна система.
В някои случаи можем да получаваме парични средства в брой от клиента и да не сме длъжни да издаваме касов бон, а обикновена квитанция. Тогава, трябва да отговаряме на определени условия:
- да сме лице, упражняващо свободна професия.
В този случай трябва да имаме ЕИК (единен идентификационен код), да се регистрираме в НАП като самоосигуряващо се лице, да внасяме всеки месец до 25-о число осигурителните си вноски и да подаваме осигурителни декларации;
- да сме регистрирани като занаятчии в Занаятчийската камара;
- клиентът ни да е юридическо лице и с него да сме сключили граждански договор (договор за изработка).
Юридическото лице е длъжно да удържи данък, а в някои случаи и осигуровки от възнаграждението.
Можете да потърсите повече информация и да зададете конкретни запитвания към Весела Иванова чрез нейния сайт 2plus2.bg
® Цялото съдържание на този сайт е предмет на авторското право на Marabu.bg и Екселент Експертс ЕООД. Това съдържание не може да бъде копирано, възпроизвеждано или използвано по друг начин без изричното ни съгласие. Вие можете да копирате и възпроизвеждате отделни части от статиите ни при условие, че се позовавате на източника и поставяте линк към него.
Начинът на отваряне на линка не следва да въвежда потребителя в заблуждение по отношение на Marabu.bg и дейността, която развиваме, както и да уронва престижа ни.
А как да продаваме бижутата си по базари, ако нямаме фирма и регистрация като свободна професия (ако сме ФЛ)?
В предната статия пишете, че авторските са с НПР 40% и без осигуровки. Как стигаме до там, че да не плащаме осигуровки? В занаятчийската камара също искат регистрация в ТР, което веднага води и до осигуровки?!
Как може да се продават бижута по базари, без да имаме регистрация в ТР или занаятите? В предната си статия пишете, че ако сме автори можем да се освободим от осигуровки и да платим само данък, след приспадане на НПР 40%. Моля, да дадете уточение, как става това?
Здравейте, най-добре е да отправите въпросите си лично към Весела Иванова – автора на статията. Тя ще ви даде компетентен и пълен отговор.
Можете да се обърнете към нея в сайта й http://2plus2.bg/