Първи стъпки – започнете с планирането на своя бизнес с ръчно изработени бижута – част I!

Вашият бизнес план е картата на вашия бизнес, и това важи с пълна сила дори когато сте решили да превърнете в бизнес приятно хоби като ръчната изработка на бижута. Ако тепърва правите или смятате да направите вашите първи стъпки в бизнеса с ръчно изработени бижута, какъв е вашият план?

Много известни икономисти съветват, че вашият бизнес план трябва да бъде документ, върху който работите постоянно.  Това е така, защото бизнесът ви се развива с времето, а и защото икономическата обстановка може да наложи някои промени. Но защо всъщност ви е необходим бизнес план?

Бизнес планът на вашето виртуално или реално магазинче за ръчно изработени бижута всъщност комбинира вашата търговска стратегия, калкулацията на средствата, необходими за започването на бизнеса, опростен маркетингов анализ и вашите цели и методите за постигането на целите ви. Може би на пръв поглед звучи сложно, но когато седнете с химикалка пред белия лист, трябва да си зададете следните 10 основни въпроса (темата е от 2 части). Техните отговори ще съставят вашия бизнес план.

1. Какъв бизнес смятам да развивам? Подробният отговор на този въпрос е описанието на вашият бизнес. Сега е моментът да решите дали смятате да се съсредоточите върху изработката и продажбата на бижута по свой собствен модел, по поръчка, аксесоари, декоративни фигурки от мъниста или украшения за дома, схеми и инструкции за изработка на бижута, сватбени или празнични бижута, или ще съчетаете много дейности в една.  Хитринка – започнете в списъчен вид, списъкът с дейности е много удобен а и ще можете да го използвате при попълването на документи за регистрация на фирма. В последствие по-лесно ще придадете на описанието текстови облик.

2. Как ще продавам изработените изделия? Както вече знаем, има различни алтернативи – можете да продавате в собствен магазин, по партита и изложения, да предоставите бижутата и аксесоарите си за продажба в бутици и галерии, да продавате по каталог, в собствен он-лайн магазин, в специализирани за целта платформи или в социалните мрежи. Можете, разбира се да продавате и по повече от един начин, както и да разработите свои алтернативни методи. Важно е да проучите максимално добре търсенето на пазара – можете да използвате интернет форумите и социалните мрежи, много от които предлагат възможност да създадете анкета, както и да се допитате до максимално пирок кръг приятели и познати. По този начин ще успеете да определите и групата на потенциалните си клиенти като възраст, социален статус и други особености. Хитринка – започнете постепенно – като начало само с един или два начина на продажба, за да можете да се съсредоточите върху него и да постигнете максимален резултат. Планирайте разширяването на бизнеса си чрез нов канал за продажба едва след постигането на определена цел – например, достигане на определена бройка продажби по първия избран метод.

3. С кого ще се конкурирам? Използвайте интернет за да проучите какво е предлагането на ръчно изработени изделия във вашия район или избрания сайт за продажба. След това отсейте своите преки конкуренти – тези, които предлагат идентични или сходни на вашите творения. Конкуренцията не трябва да ви плаши, дори напротив, да ви амбицира. Хитринка – Изгответе списък на силните и слабите страни на трите най-популярни/големи конкуренти фирми. Използвайте този списък за да изчистите собствените си слабости и да увеличите силните си страни.

4. Какви са целите ми и как смятам да ги постигна? Важно е да си поставите реалистични цели. Част от тях, разбира се, ще бъдат свързани с финансовото състояние на вашия бизнес,  дори ако започнете с минимални инвестиции за закупуване на инструменти, материали и такси за он-лайн продажби. Определете целите си по седмици и месеци, нанесете ги върху удобен за целта календар (или в подходящ файл) и опишете подробно маркетинговата и рекламна стратегия, с която смятате да ги постигнете – включете промоциите и специалните предложения за редовни клиенти. Хитринка – не мислете за целите си в пари, а в обеми продажби, брой клиенти, които купуват вашите ръчно изработени бижута повторно, последователи или фенове.

5. Ще се справя ли сам/а? Прегледайте внимателно целите и съобразете дали ще можете да поемете сами цялото натоварване, или ще имате нужда от помощници. Можете да наемете хора, или да предложите на близък/приятел да се включи. Имайте предвид, че ако ще ви е необходим втори човек за изработка на бижутата ви, той може да се нуждае от допълнително обучение. Квалифициран кадър като фотограф пък най-вероятно ще ви излиза доста скъпо. Хитринка – договорете се с член на семейството – брат, сестра или братовчед, а дори и съсед ученик/студент би бил идеалния вариант, да поеме срещу заплащане дейности по продажбата, които не изискват специални умения, но отнемат време – опаковане и изпращане на бижута, добавяне на снимки в интернет платформи и социални мрежи.

Тема с продължение – очаквайте останалите 5 въпроса – точки от вашия бизнес план за продажбата на ръчно изработени бижута във втора част на темата (06.07.)!

® Цялото съдържание на този сайт е предмет на авторското право на Marabu.bg и Екселент Експертс ЕООД. Това съдържание не може да бъде копирано, възпроизвеждано или използвано по друг начин без изричното ни съгласие. Вие можете да копирате и възпроизвеждате отделни части от статиите ни при условие, че се позовавате на източника и поставяте линк към него.

Начинът на отваряне на линка не следва да въвежда потребителя в заблуждение по отношение на Marabu.bg и дейността, която развиваме, както и да уронва престижа ни.

Сподели:
Тази статия е публикувана в Моето хоби ООД. Запазете постоянна връзка.

2 Responses to Първи стъпки – започнете с планирането на своя бизнес с ръчно изработени бижута – част I!

  1. Pingback: Първи стъпки – започнете с планирането – част II! | Marabu.bg блог

  2. Pingback: Как и колко за регистрирането на бизнес с ръчно изработени бижута – I част | Marabu.bg блог

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*