Различните цветове имат свойството да оказват влияние върху човек на подсъзнателно ниво, да предизвикват различни асоциации. Дизайнери, собственици на заведения и хора с бизнес умело използват това в рекламните си кампании и интериора на заведения и офиси. В настоящата статия ще ви разкажем още за езика на цветовете, приложението им в заобикалящата ни среда и как да го използвате по-ефективно.
Реклама
Рекламната индустрия използва свойството за емоционално въздействие на цветовете върху човека. Работата на дизайнерите е да подбират цветове, които изпращат послания до потребителите. Правилните цветови комбинации могат да продават продукти, да направят марката забележима, разпознаваема и търсена. Деликатният избор от богатата палитра може да привлича зрителя и да я направи близка до него.
Цветова манипулация
Червеният цвят е ключов в продукти, които внушават енергия, жизненост, активност. Заведенията за бързо хранене често комбинират светлочервено и жълто или бяло в техния интериор и фирмена идентичност. Жълтото стимулира храносмилателната система, а бяло с червено внушава чисто и способно обслужване. Едновременно с това, те са живи и „шумни” цветове и не предразполагат човек към дълъг престой в заведението. Те са идеални за барове и кафенета, защото предизвикват весело и бъбриво настроение.
Различни нюанси на червен цвят използвахме в нашите бижута от следващите снимки. Той ги прави атрактивни, носейки ги определено бихте се чувствали забелязвани от околните. Обиците Хелоуин успешно съчетахме с черния цвят на разтегателния шнур и сребриста метална верижка. Колието с пъстри филцови топчета, правено по време на урок в Ателие Марабу, е игриво и създава жизнерадостно настроение.
Употребата на кремаво бяло и светло червено в интериора на ресторантите отпуска клиентите и ги съсредоточава върху храната. Бяло и сиво предизвикват комфорт. В луксозни ресторанти тъмни червени цветове се използват с мека светлина и създават успокояваща атмосфера. Синьото уравновесява и придава отговорност, употребява се в продукти, където чувството за стабилност и авторитет е изискване. Светлосиньо рядко се използва за реклама на храни. Той е често срещан в интериора и идентиччността на банки, офиси и други обслужващи хората сгради, където е нужно да се създаде сериозна атмосфера. Докато тъмно синьо, комбинирано с наситено жълто или златно се използва често и твърде ефективно в рекламни кампании за храни гурме, издигайки ги на по-изискано ниво.
Ето как приложихме тези знания в бижута, които можете да откриете във виртуалното ни ателие. В първите обици комбинацията от кремавия цвят на японските перли и сребристия на металните мъниста Бали е изискана и носи екзотично усещане. В обиците Ефектът на пеперудата съчетанието е мистично и загадъчно.
Зелените цветове промотират обикновено продукти, предизвикващи усещане за свежест и естественост, близост до природата. Често оцветените в зелено опаковки са част от реклами, в които производителят ви убеждава, че продуктът ще ви донесе добро здраве и хармония. По-тъмните нюанси от тази гама се съчетават много приятно с жълто и маслено зелено, а светло зелените могат да предизвикат безспокойство и дискомфорт.
Колието Стил и блясък е много ефектно, защото може да се превърне в красива гривна. Съчетанието от цветове еринит и аметист на кристали Сваровски е изящно и нежно. А в часовника различните нюанси на зелен цвят носят успокояващ ефект.
Цветовете в офиса
Цветът е важен фактор от дизайна на всеки интериор и екстериор. Същят светлозелен цвят, предизвикващ неспокойство в заведенията за хранене, често се употребяват в широки зали за срещи и в коридори с широк публичен характер. Тази цветова комбинация насърчава човек към действие и активност. Грешното съчетание в офисите от сиво и студено синьо или кафяво и охра, не само влияе на настроението на служителите, но може да намали и продуктивността им. Кремавите и бледи тонове създават необвързаност към работното място. Докато жълти, оранжеви и прасковенорозови цветове с тюркоазени и топли нюанси на зелено могат да трансформират работата и офисът от посредствени към ефикасни.
Цветовете не бива да бъдат прилагани безразсъдно. Те са пълни с енергия и живот, затова трябва да се използват умело, внимателно и с необходимите знания за въздействието им.
Използвах вашите инструкции за направата на Ефектът на пеперудата. Колкото и да са малки, наистина създават едно чувство за загадъчност.
Браво! Много приятно и удовлетворяващо чувство е, когато съумяваме да прилагаме теоретични знания в практични и оригинални модели