Най-достъпната форма на комуникация на вашата марка ръчно изработени бижута, за която загатнахме в първата част на статията за брандирането миналия месец е визуалната идентичност на марката. Това са всички елементи на вашият бранд които могат да бъдат изразени графично и се възприемат зрително.
Кои са най-известнитните марки бижута и колко от тях ще разпознаете на картинката по-долу?
Това е топ 10 на най-известните марки бижута според популярно он-лайн списание за бижута. Това са Buccelati, Van Cleef&Arpels, Mikimoto, Cartier, Piaget, Tiffany&Co, Bvlgari, Harry Winston, Chopard и Graff. Със сигурност разпознахте от пръв поглед много от логата на картинката, точно както бихте разпознали логата на много други модни марки или други интернационални компании. За разпознаваемостта на марката основна роля има нейната визуална идентичност.
От какво се състои визуалната идентичност на вашата марка ръчно изработени бижута? Тя може да включва повече от един елементи, които се асоциират частично или изцяло с марката, например:
1. Лого – логото изобразява графично вашата марка. То може да включва както изписването на цялата марка, така и само съкращението или графичният елемент (знак, емблема) с който се асоциира марката ви. Освен това логото може да преставлява комбинация от два или всички три елемента.
2. Типография – шрифта/шрифтовете с които са изписани вашата марка, слоган и ли друг придружаващ текст.
3. Слоган – слоганът е вашето мото, това е кратко, но възействащо и запомнящо се рекламно послание. Може да бъде изписан заедно с логото (както при Кока-Кола и МакДоналдс).
4. Цялостната графична идентичност – включва не само логото, типографията и слогана, но и цветът или цветова схема на марката, отличителни елементи – геометрични фигури или други декоративни мотиви, повтарящи се елементи от дизайна на вашите визитки, кутии, опаковки и етикети за бижута, рекламни флаери, плакати и др.
Серия кутийки за бижута на известната модна марка Juicy Couture с името и логото на марката – гербът в средата, слоганът Born in the Glamorous USA (текстът под логото) и характерният декоративен бордюр. Ключовият цвят – розово – се вижда и при по-луксозната версия – черната кутийка за пръстен със златист кант, само че от вътрешната страна
На какво да обърнем внимание при създаването на визуалната идентичност на нашата марка за ръчно изработени бижута:
1. Логото и слоганът на марката комуникират вашето послание към клиентите – то трябва да бъде ясно и недвусмислено – спомнете си за примера с Ръчно изработена бижутерия с автор… и Дрънкулките на Ани първата част на темата. Подберете името на марката си според бижутата, които изработвате и най-вече хората, на които смятате да ги продавате. Ако поставите правилно целта си, ще ви бъде по-лесно да я изпълните.
2. Изборът на цветова палитра е много важен за влиянието на марката върху клиента – по правило студените цветове внушават спокойствие и доверие, топлите говорят за енергичност и експанзивност, черното, сивото, златистите и сребристите нюанси пък се считат за най-сериозни и стабилни.
3. Когато избирате шрифт сами, не забравяйте, че шрифтът освен красив, трябва да е и четивен.
4. Когато възлагате създаването на визуалната идентичност на вашата марка с ръчно изработени бижута на дизайнер-специалист, подгответе списък отличителните черти на вашия бизнес. Отбележете кои са най-важните елементи, които искате да бъдат комуникирани в дизайна и обсъдете нуждите и концепцията си с дизайнера. Помнете, че целта ви е марката да се наложи и да бъде запомнена и потърсете трайно, устойчиво във времето решение.
Не забравяйте също, че винаги ще се радваме ако споделите своя опит в създаването на бизнес с ръчно изработени бижута с нас! Можете да го направите и веднага – в коментарите под статията!
® Цялото съдържание на този сайт е предмет на авторското право на Marabu.bg и Екселент Експертс ЕООД. Това съдържание не може да бъде копирано, възпроизвеждано или използвано по друг начин без изричното ни съгласие. Вие можете да копирате и възпроизвеждате отделни части от статиите ни при условие, че се позовавате на източника и поставяте линк към него.
Начинът на отваряне на линка не следва да въвежда потребителя в заблуждение по отношение на Marabu.bg и дейността, която развиваме, както и да уронва престижа ни.
Харесва ми цялата ви поредица от статии за развиването на бизнес с ръчно изработени бижута! Със сигурност са полезни за много от нас!
Съветите са много добри, особено този за четлив шрифт. Много пъти ми се е случвало да не мога да разчета нечие лого, не разбирам защо потенциалните клиенти трябва да се мъчат толкова в името на красивото лого.
Постарахме се да откроим най-основните неща, но наистина шрифта е важен за разпознаваемостта на марката.