Целият ви свят върху парче картон – защо визитките са толкова важни?

Има хора, които никога не са изпитвали нужда да имат и раздават собствени визитни картички и такива, на които често се налага да подновяват запасите си от малките картончета. Аз лично намирам визитките за голямо удобство и се стремя винаги да разполагам с поне няколко, на които е вписано името и координатите ми (и-мейл, сайт, телефон), понеже вече все по-трудно вмествам всичките си различни занимания върху картичката си. А вие от кой тип сте?

Независимо дали никога не сте имали визитка, или все още в чантата ви се търкалят няколко различни, ще имате нужда от специална картичка, която да представи вас и вашите бижута пред света.

Но защо визитните картички са толкова важни? Разбира се, винаги бихте могли да надраскате името и телефона си на салфетка, и впечатлението, което жеста ви ще направи трябва да е последното нещо, което да ви притесни. Вижте кои са основните 5 причини да се организирате и да се сдобиете с визитки за служебното си хоби.

1. Визитката разкрива сериозните ви намерения. Показва известна стабилност – щом имате визитка, която да ви представлява, значи продажбата на бижута не е някакво мимолетно хрумване – така бъдещите ви клиенти разбират, че срещу тях стои отговорен продавач.

2. Визитката ви дава шанс за нови контакти. Приемете я като своеобразна форма на реклама – независимо дали ще я поставите в опаковката на бижу, което изпращате на свой клиент или лично ще я връчите на някого, с напускането на личната ви кутия или органайзер вашата визитка ще ви представлява в своите пътувания. Така ще бъде и много по-лесно и удобно за клиентите ви да ви препоръчат на свои приятели и познати.

3. Визитката ви дава още една възможност да представите своя сайт, он-лайн магазин или галерия – този път и на хората, които не са активни интернет потребители. Наистина, не е толкова удобно като линковете в интернет, но повечето он-лайн платформи за продажба предоставят на потребителите си достатъчно опростени адреси, които могат да бъдат включени в информацията за контакт, заедно с личния ви сайт или галерия. Ще се изненадате колко много нови  посещения може да ви донесе това.

4. Спестявате си много неудобства – винаги е по-лесно да изровите кутийката за визитки от чантата си (дори това само по себе си да е тежка задача), отколкото да търчите из претъпкан супермаркет в търсене на химикалка. А е добре да бъдете подготвени и да използвате всяка възможност за контакт с потенциални клиенти.

5. Гарантирате си, че ще бъдете запомнени. Макар на пръв поглед да изглежда, че повечето хора просто пъхат визитките по джобовете и чантите си и не им обръщат внимание, малко от тях изхвърлят визитки без да са ги прегледали обстойно. А нямате гаранция, че изобщо ще се сетят коя сте от записано име и номер в паметта на мобилния телефон.

За някои народи, като например японците, етикетът за размяна на визитки се е запазил от древността до днес, превръщайки този обикновен ежедневен жест в мини бизнес-ритуал

За да се възползвате обаче от всички предимства, които ви дават визитните картички е добре да знаете малко повече за тях. Между англичаните и французите и до днес бушуват горещи спорове по повод това кой от двата народа е изобретил полезните картончета. Най-старите запазени подобия на визитки обаче са английските „търговски картички“ от 17-ти век, а едва през 19-ти век в Европа и Америка масово навлизат визитките под формата, която ни е позната и днес, макар и само в черно и бяло.

Днес дизайна на картичката ви е много важен – все пак това е един от начините да изразите себе си. За щастие модерните технологии дават страшно много възможности. Дори понякога изборът се оказва доста сложен, а визитките – доста сериозно перо в бюджета ви за реклама. Накрая съвсем естествено се озовавате пред вечния проблем – как да се сдобиете с красиви визитки на ниска цена.

За целта трябва да имате предвид няколко неща – ако заложите на семпла визитка в 1-2 цвята, можете да си позволите цветен картон или картон със специална текстура. Той дори обикновено е по-плътен от стандартния, така че картичката ви ще изпъква сред останалите, дори да не е толкова пъстра. Друг важен момент е количеството – ако поръчвате голям брой визитки (обикновено хиляда и повече) единичната цена е по-ниска, понеже голямото количество дава възможност за офсетов печат, а някои рекламни агенции дори предлагат безплатен дизайн за големи поръчки.

Дизайна на визитките всъщност може да се окажа най-големият ви проблем – не поради липсата на избор, а поради твърде голямото разнообразие. Преди всичко не трябва да забравяте, че макар и красиви, пъстрите дизайни или такива със снимки на ваши бижута изискват пълноцветен печат, което повишава цената им. На много места в интернет обаче могат да се намерят безплатни шаблони за визитки (темплейти) с които да направите визитните си картички сами, дори на принтера у дома – ще ви е необходим единствено по-плътен картон (поне 250 гр/кв. см.) и основни умения за работа с програмата Майкрософт Уърд. Е, можете да бъдете сигурни, че графичните дизайнери няма да използват точно нея за създаването на визитни картички, но като за начало би могла да ви спести доста разходи с приличен резултат, защото най-важно всъщност е съдържанието на вашата визитка. Попитах моя приятелка, графичен дизайнер, която създава десетки различни дизайни на визитки на ден. Тя ми даде три основни съвета, които да споделя с вас:

1. Изберете четлив шрифт и използвайте не повече от 2 шрифта за надписите по визитката. Можете например да отделите името си или търговската си марка с по-ефектен шрифт и по-едри букви, а информацията за контакт да изпишете с по-обикновен. Избягвайте ръкописните шрифтове, които не са толкова четливи.

2. Изберете дизайн със стандартен размер и едностранен печат, от една страна защото е много вероятно визитката ви да попадне в специален класьор и гърбът и да бъде закрит, а от друга – защото може да ви се наложи (на вас или на клиента ви) да запишете допълнителна информация от обратната страна на картичката, като цена на поръчково бижу или час за среща, например. По този начин спестявате и средства.

3. Направете визитката си спретната и семпла – ако дизайна ви включва векторна картинка, не слагайте снимки на бижута и като цяло, ако използвате снимка нека тя да бъде само една – за фон на картичката, Твърде много детайли разсейват, а и в един момент може да се окаже, че няма къде да запишете задължителните име, фирма (или марка) и информация за контакт, или пък да изпитате сериозни затруднения при избор на цвят за текста.

Не забравяйте коя е основната цел на вашата визитка – да ви помогне да поддържате връзка с клиентите си. Непременно впишете име И фамилия, и „длъжността“ си на дизайнер на бижута, както и марката под която изработвате творенията си (аз съм си харесала „Съкровищата на Ани“ и гордо се титуловам дизайнер), телефон (освен ако не държите да не ви безпокоят по телефона – в такъв случай записвайте номера си на гърба на визитката само за специални поръчки и редовни клиенти), и-мейл и интернет страница или он-лайн магазин. Адрес не е необходимо да включвате, освен ако нямате и магазинче.

Визитната картичка е целият ви свят върху парче картон – такъв, какъвто бихте искали околните да го видят. Не пропускайте да и отделите необходимото внимание и ще видите как тя работи за вас.

Анна

® Цялото съдържание на този сайт е предмет на авторското право на Marabu.bg и Екселент Експертс ЕООД. Това съдържание не може да бъде копирано, възпроизвеждано или използвано по друг начин без изричното ни съгласие. Вие можете да копирате и възпроизвеждате отделни части от статиите ни при условие, че се позовавате на източника и поставяте линк към него.

Начинът на отваряне на линка не следва да въвежда потребителя в заблуждение по отношение на Marabu.bg и дейността, която развиваме, както и да уронва престижа ни.


Сподели:
Тази статия е публикувана в Моето хоби ООД. Запазете постоянна връзка.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*