Принципи в дизайна на бижутата – единство

Смело продължаваме да ви разясняваме основните принципи в дизайна. Добре е да ги спазвате в изработката на бижутата си, за да бъдат атрактивни и балансирани. Прилагайте ги, когато искате да създадете по-специален ефект и търсите начин, по който да впечатлите околните. Надяваме се, че с помощта на ползотворните примери от колекцията на Ателие Марабу, визуално по-лесно ще възприемете поредния шести принцип – единство. Вдъхновете се за творчество с нас, научете как да го използвате успешно в композицията на бижутата ви.

Единството е усещането за баланс между отделните части в модела, създавайки чувство за пълнота. Изразява се в начинът, по който елементите в модела се съотнасят един към друг, така че да се сработят и да се постигне едностилие в дизайна. Формулира се в степента, в която си подхождат и свързват, така че бижуто да изглежда хармонично и завършено. Композиции, при които е постигнато единство, се възприемат като едно цяло. Зрителят вижда първо бижуто в целия му обем, едва след това обръща внимание на всеки един от детайлите. Има няколко начина за изграждане на единство в дизайна – чрез сходство, чрез групиране на подобни елементи или повтаряне на цвят, текстура или компоненти в цялата композиция.

Първото колие е изработено в Ателие Марабу по време на урок за работа с Полимерна глина. Двете разновидности на мънистата Тохо обособихме в повтарящи се групи в целия наниз. Хармоничността в бижуто идва и от това, че избраните тюркоаз и лавандула се намират в аналогична цветова схема. Можете да откриете цветовете на мънистата и в гамата на основния детайл, направен от глина Fimo. Второто колие е изпълнено с плетка Зидария. Тук единството се изразява в повтарянето на чаровни детайли, изработени от еднакви перли Сваровски и концентрично разположени два цвята мъниста Тохо – кръгли хиацинт със сребърен кант и триъгълничета небесна дъга със златен кант.

   

Можете да използвате принципа и при изработване на комплекти, както направихме ние в зодиакалното бижу за Телец. Киви яспис се повтаря като елемент и в обиците, и в колието, без да натежава визуално присъствието му. Заедно с декоративни метални тръбички съставихме интересен детайл, който се повтаря ритмично от едната страна и оформя цялостна група. Запазихме сходството, като добавихме от другата страна нанизи от мъниста Тохо тръбички в цвят, допълващ този на полускъпоценните камъни. При обиците, изпълнени с техниката Сутаж, единството е обосновано от сродната гама, в която се намират отделните мъниста – кръгло седефено мънисто с акварелен принт в синьо, светлосиви перли Сваровски и капковидни светлосиви седефени перли, които закачливо завършват композицията. Идеално си подхождат и като текстура – не забравяйте да се съобразявате с това! Преценявайте дали повърхностите на използваните елементи няма да предизвикат неприятно разностилие.

   

Надяваме се, че сме били полезни и изчерпателни, а примерите достатъчно ясни! Очакваме интерпретации по темата, а скоро да видим и резултатът в дипломните колекции на момичетата от трите нива по Приложна бижутерия.

Сподели:
Тази статия е публикувана в Училище по дизайн. Запазете постоянна връзка.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*