Ако искате да се справяте по-добре в света на мънистата и бижутерията, често ситните щрихи правят всичко различно. Прочетете, за да научите как общуването с клиентите ви е едно от тях, как то изгражда коректни взаимоотношения.
Първото нещо, което трябва да запомните за общуването е, че то е двупосочна улица. Клиентите ще оценят способността да споделят проблемите си с вас, а вие да поддържате връзката си с тях, показвайки загриженост. Така ще се задържите по-дълго в мислите им до следващия път, когато ще се нуждаят от това, което вие можете да им осигурите. В този смисъл ще се съсредоточим върху начините, чрез които можете да запазите връзката си с тях.
Нека ви опознаят
Винаги давайте в детайли своите контакти на хората, които пазаруват от вас. Това може да ви изглежда съвсем ясна стъпка, но много хора не го правят. Добре е да имате визитна картичка с вашите контакти от едната страна и инструкции с грижа към бижутата отзад. Това ще покаже, че сте отговорни към клиентите си и работите професионално и със стил. Разговаряйте с тях и ги подканяйте да поддържате връзка. Уверете ги, че ако имат някакви проблеми или въпроси, могат да се свържат с вас.
Потърсете контактите им
Това може да бъде сторено по много и различни начини. Нека се свързват с вас чрез и-мейл на уебсайта ви или да се абонират за бюлетин. Като хитринка им предложете да попълнят контактите си в книга или да оставят своя визитка. Можете дори да предложите поощрително подаръче на редовните клиенти.
Индивидуален контакт
Веднъж, имайки контактите на клиента, забележете нещо специфично за него, например „тя купи сватбена тиара през август”, „търсеше огърлица с по-дълъг размер”, „носеше висящи обици”, или нещо по-простичко като „обича лилави и сребърни елементи”.
Разговора с тях, основан на тези персонални знания е много полезен и можете да го използвате по различни начини. Базиран на коментарите, които набелязахме по-горе, пробвайте със:
Тиара: Защо не се свържете с тази госпожа месец преди сватбата и да проверите дали всичко е наред? Не само ще покаже загриженост, но може би все още търси сватбени или шаферски бижута или дори фигурки за подаръци.
Ако не преди сватбата, свържете се с нея и по-късно, за да чуете как е минало събитието, дали бихте могли да видите снимки. Не само, за да покаже нейните сватбени фотографии, а и евентуално да ги използвате с нейно съгласие на вашия сайт. За в бъдеше тя ще ви помни.
По-дълга огърлица и висящи обици:
И двете можете да потърсите, когато направите нещо подходящо за техните специфични желания и вкусове. Кажете, че имате огърлица с регулируема дължина или обици, които ще й отиват много.
Обича лилаво:
Кратичък и-мейл, само за да я уведомите, че тъкмо сте изработили нещо с лилави и сребърни елементи и което би могло да й хареса. Тя ще бъде очарована от специалното внимание към нея и със сигурност ще направи покупката.
Групов контакт:
Винаги можете да се свържете с всеки от новия ви списък с адреси и да ги уведомите за предстоящи изложения, специални оферти и нови асортименти. Своевременно им напомняйте, че за настъпващите празници, с удоволствие ще им помогнете в избора на подаръци.
И-мейлите и електронните бюлетини са идеални за тази цел, т.к. лесно се прехвърлят от получателите им към техните приятели. Бюлетините трябва да са с кратки текстове. Могат да са и-мейли със специален дизайн и примамливо изложение.
Изключенията:
Никога не добавяйте в адресния си лист някой, който не е поискал. Това е проява на лош маниер и най-вече много бързо можете да загубите ваши потенциални клиенти.
Отношението е едно от най-ползотворните бизнес-средства, стига да го използвате рационално и мъдро. Ще бъдете изненадани от паричните постъпления за вашия бизнес!
® Цялото съдържание на този сайт е предмет на авторското право на Marabu.bg и Екселент Експертс ЕООД. Това съдържание не може да бъде копирано, възпроизвеждано или използвано по друг начин без изричното ни съгласие. Вие можете да копирате и възпроизвеждате отделни части от статиите ни при условие, че се позовавате на източника и поставяте линк към него.
Начинът на отваряне на линка не следва да въвежда потребителя в заблуждение по отношение на Marabu.bg и дейността, която развиваме, както и да уронва престижа ни.
Много благодаря за хубавата статия,сега съвсем по друг начин ще контактувам с клиентите си :))